Friday, June 12, 2009

Pasal aku dan sekolah aku dolu2.


Mende ni jumpa kat blog cik rerama beku, opismate abah. Cam minat jer aku nak jawab soklan2 nih. maklumlah, banyak kenangan masa adolasence dulu. hikhik.

1. Who were your seatmates?
- Form 1: Syaja. - Form 2: lupa la. - Form 3: Zureen-(masa form 1-3, aku kat SM Iskandar Shah, Jasin ) Form 4(Jab aku kat skul teknik, then aku kat SBP Sains Muar.: Har Einur, Imah- Form 5- Grouping- maman, aida, har, Hairi dan zarul.

2. Still remember your English teacher?- Form 1: erm...tak ingt..- Form 2: Lupa lagi- Form 3: Tak ingat- Form 4: Cikgu Umi- Form 5: Miss Aida ( Teruk kan aku ni.)

3. What was your class name?-1 A-2 A-3 A-4 Cekap-5 Cekap.

4. Made friends to the lower years?-adalah adik angkat masa aku form 2. Biasalah bila skolah kat asmara/ asrama. masa kat sains muar pun ado jugok.

5. Had a boyfriend/girlfriend?- Masa form 1, aku dah ada peminat, form 2 pun sama. padahal, aku bukannye menarik sangat pun. ordinary girl je. Masa ni, aku jadi rebutan. haha. sampai aku nak kawen dengan abg pun, dia masih cari aku. Pernah gak ar bercouple dengan mamat sorang ni. Form 4 & 5, aku takde masa nak couple. hekhek.

6. How was your table arrangement in class?- in pair and grouping.

7. Made any enemies?- form 1-3, ada ramai yang jadikan aku musuh sebabnya pakwe2 diorang minat kat aku. haha. Sengal jer bunyi. Sumpah, aku tak pernah nak usik pakwe diorang tu. ada sorang hamba allah ni jadikan aku musuh sebab pakwe dia nak amik aku jadik adik angkat dia. Dia phsyco aku sampai aku menangis dalam locker. sejak tu aku sumpah dia yang dia takkan berjaya dalam spm. Memang yerrr. masa aku kuar dari skolah tu dengan flying colors, aku nampak dia repeat spm, sebab spm dia pangkat 3. Masa tu suka giller aku tengok kegagalan dia sambil dengan bangganya aku menayangkan baju Sains Muar aku.. HAHAHA. Evil laugh.

8. What games did you play?- aku wakil bola tampar sekolah.
9. Did you buy your lunch?- lunch at skul dining hall jer.
10. Were you a party animal?- never had
11. Were you well known in your school?- form 1-3, agak la femes sebab masa tu aku top ten academic...Masa form 4 kat skolah teknik 2 bulan, aku pun top ten jugak. hehe. Bangganye la jugak sebab nama naik "WALL OF FAMES".
- form 4-5,kat sains muo, aku humble je orangnye.


12. Skip classes?- nope.. nak kene penampor dengan warden yang garang??
13. Did you get suspended/expelled?- Budak baik...
14. Can you sing the school song?aku ingat korus je. ek em..TESTING..Dengan restu, ayah dan ibu, serta rahmat dari tuhanku.belajar berbakti, itulah azam kami, menjadi hasrat ibu pertiwi.....


15. What was your favorite subject?- form 1-5, aku suka semua subjek sebab kalau tak suka, nanti tak ikhlas belajar..walaupun addmet dan fizik aku 9 jer memanjang. huhu.Lulus gak masa SPM.

16. What was your school’s full name?- Sekolah Menengah Kebangsaan Iskandar Shah, Jasin, Melaka (form 1-3), SM Teknik Bukit Piatu, Melaka, Sekolah Menengah Sains Muar(SBP) ting 4-5.

17. Did you go to the dances?- aku nak menari??huhu. kalu berenang, bagi jer kat aku.

18. Where did you go most often during breaks?- duk kelas je.
19. If you could go back in time and do it all over, would you?- aku nak bersama semula dengan study group aku masa form 4-5.
20. What do you remember most about 5th year?- semangat kestudian study group aku yang amat luar biasa. lepas tu, result cemerlang dalam spm. Bangganya kami.
21. Worst memory in 5th year?
- aku kena join kelas icu addmet. huhu sebab markah aku bawah daripada 20%. aku dapat 9%jer. terrer kan addmet aku. tp aku still suka addmet sebab cikgu Mohammad tak pernah marah2 kami yang lemah ni. Thank you teacher.


sekarang aku dah jadi cikgu, aku selalu gak ingatkan anak murid aku supaya mencipta kenangan yang indah masa skolah menengah supaya ia dapat menjadi cerita yang menarik untuk hari tua..Gud bye.

2 comments on "Pasal aku dan sekolah aku dolu2."

Sidar S on June 12, 2009 at 12:35 PM said...

akak kt SM Teknik Bukit Piatu tahun bila??

Ummie on June 12, 2009 at 1:29 PM said...

tahun 1997 tapi 2 bln jerk....
kelas 4 elektrik 2.
knapa? ada kenal ka?

 

Iman's Family Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez | Distributed by Deluxe Templates