Sunday, June 7, 2009

My semak backyard


Assalamualaikum. Senang hati tengok halaman rumah dan belakang rumah dah dibersihkan. aktiviti ni selain dapat mengindahkan suasana, dapat juga menyihatkan badan dan mengeratkan kasih sayang antara kami. Tak rugi juga berbakti pada tanah. Ada jugak yang ditanam oleh kami dan tuan rumah. tengok hasil tanaman kat rumah ni, hemm.. syukur pada Allah.
Dulu ada tiga batang pokok betik.. tapi tinggal satu jer yang ni sebab yang lain semua dah diserang semut. yang ni pun dah dibuang satu dahan. Hemm, manis betik ni.
Antara berumpun-rumpun serai yang ditanam abg.
Nenas pertama yang mengeluarkan hasil.
Dengan hanya berkaki ayam, terjengket-jengkat abg zikri menyapu. Hemm.. rajinnya anak ummi dan abah ni.
Adik sya pun nak tolong abah bercangkul jugak..
Tu diaa.. cangkul, jangan tak cangkul. jangan cangkul kaki sudah la yer sayang. Abah duk membuang daun-daun lengkuas yang merimbun.
selain dari serai, lengkuas, ada juga kunyit, pokok pucuk manis, daun kari, daun keloi(bugis panggil).terbaru ni, projek tanaman halia oleh makcik. hehe. Senang kata, kalau nak serai ker yang lain ker.. mai jer sini.free jer..

0 comments on "My semak backyard"

 

Iman's Family Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez | Distributed by Deluxe Templates