Monday, June 22, 2009

Engkaulah abang, engkaulah bapa.


Assalamualaikum. Sebenarnya aku nak tulis blog ni pagi kelmarin, tetapi lepas tulis entri pertama, anak-anak dah panggil untuk tidur. Entri kelmarin pun banyak kali sudah jadi episod bersambung. Pertama-tamanya aku nak ucapkan selamat hari bapa kepada abang (abah untuk zikri dan syamimi. "syg, you are the great dad ever"), ayah mertua (aku menantu kesayangan ayah, hehe) dan kepada abang lie. Sayu nya hati ini kerana tidak pernah aku berpeluang untuk mengucapkan selamat hari bapa ini kepada ayahku sendiri kerana wae (wae, panggilan aku terhadap ayah) terlebih dahulu pergi menghadap Ilahi. Semoga wae sentiasa ditempatkan di kalangan hamba-hamba-Mu yang soleh.
Selepas arwah wae meninggal dunia, ketika itu umur aku 8 tahun, keluarga kami terpisah. abang-abangku tinggal bersama pakcik, cuma adikku lelaki tinggal bersama ma di kampung. Aku diambil tinggal bersama abang lie di Shah Alam. Bermulalah kehidupan aku sebagai budak bandar. Abang lie telah banyak mengajar aku tentang kehidupan. Banyak pengalaman pahit manis selama 23+ aku tinggal bersama abang lie. Bagi aku, dialah abang, dialah ayah. Terima kasih diatas pengorbanan abang lie terhadap sue. Dialah PM. Dr. Wan Ramlie Wan Abdul kadir, abang yang tidak pernah ada hubungan darah daging dengan aku.

0 comments on "Engkaulah abang, engkaulah bapa."

 

Iman's Family Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez | Distributed by Deluxe Templates