Wednesday, March 4, 2009

Kali pertama...





Assalamualaikum. Hari ni aku gi skul dengan rasa yang agak tak sihat. rasa menggigil. dah la lambat bangun.. nasib baik takleh solat. kalu tak, lambat la key - in -time. semasa dalam perjalanan gi skul, dalam hati, kat mulut tak habis -habis berdoa agar segalanya selamat sehingga sampai skolah. semalam tak gi skul sebab demam n migrain.(xxxxx), tp kua gak dengan kaklong gi facial. hehe. Yang nak cerita sebenornya hari ni kali pertama aku di buat perancang keluarga dengan gunakan kaedah IUCD (intrauterine contraseptive device) atau dalam bahasa kita alat kontraseptif dalam rahim. aku pilih kaedah ni sebab yang pertamanya aku tak boleh tolerate dengan hormon luar yang ada dalam dalam pil perancang. aku ni jenis yang ada migrain. sakit ooo.. tak boleh aku lupa bila kali pertama aku mkn pil perancang untuk aku induce period aku sebab aku nak pasang iucd ni la. hanya Allah yang tahu sakitnya rasa. tobat-tobat. hehe. yang keduanya, aku ni tak konsisten makan ubat(pil). nanti kalu aku lupa makan pil,,, kang ada plak kat dalam tu. Astaghfirullah.. bukan taknakkan rezeki tu.. tapi tunggu adik sya besar skit. aku memang nak anak ramai( dalam 4 orang). okay kan abah??. sbab yang lain tu .... adalah.. oppps..
sekarang masa yan sesuai untuk pasang iucd sebab masa period, uterus kita akan terbuka dan lembut. Masa pasang iucd td, berdebar jugak takut sakit. hehe. sakit lagi beranak kata doktor anina.sebelum tu doktor scan dulu uterus aku..tengok keadaan kat dalam tu, okay ke tak okay.. relaks la aku masa doktor 'mengkerobek' rahim aku ni. terasa ar sengal2 dan ngilu2 sket. lepas ni, dalam masa 3 bulan prtama ni, selalu la aku gi cek takut2 alat ni tak terletak pada tempat dia. tak boleh la aku nak bergiat aktif sket. heee. sekarang, aku masih terasa sengal dan sakit belakang sket. hope tak lama. Esok abah nak balik dari kk. Alhamdulillah. Rindu abah..

2 comments on "Kali pertama..."

Anonymous said...

Asm,
Kaklong nie, sorry x contact n all...hehe
2 3 weeks lepas cam busy skit
sbb orintation den enrolment n sume2
but now semakin ok la
dah start settling in
makanan sume kat sini senang je nak cari
nanti bile2 datang le..hehe
ok take care....

Ummie on March 7, 2009 at 10:42 AM said...

w'salam. hai kaklong. sukanyer kaksue kaklong jenguk blog kaksue. sure kaklong dah baca post yang kaksue buat khas untuk kaklong- 'nina to sydney' hehe. bagusla kalau kaklong dah dapat adapt dengan kehidupan kat sana. nanti kaklong bg no phone dan website or email kaklong nanti tau. take care and love you.

 

Iman's Family Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez | Distributed by Deluxe Templates