Monday, December 29, 2008

Puding ku yang tak berapa menjadi


Assalamualaikum. selamat tahun baru. Hari ini kami sekeluarga duk rumah jer.tak gi mana2 pun. abah jer kuar kejab cari barang. beras dan kakah buat puding roti pelangi. punyela semangat aku nak buat puding roti pelangi tu. aku minta resepi dari ima wea.abg pun belila brg yg perlu. tengah semangat buat nih... tiba-tiba aku tengok pewarna merah dan hijau yg aku nak letak dalam puding ni. kenapa tak pekat pewarna ni ye?? laaa.. rupa-rupanya perisau hijau pandan dan warna merah stroberi.. tak perlu lah letak.mende ni perisa, bukan pewarna. abg dah salah beli. buat roti puding biasa jer la. huhu. tak kesampaian jugak nak merasa puding pelangi aku di petang nan indah hari ni.. moral untuk hari ini, kena ummie jugak yang cari apa yang ummie nak masak.hemmm.. tunggu puding tu sejuk dulu dalam frizer, then mlm ni,boleh la dimakan bersama abg terchentaaa.. rasa sedap tu dah ada dah, cuma persembahan jer kurenggg...


2 comments on "Puding ku yang tak berapa menjadi"

mamat on December 30, 2008 at 6:32 AM said...

Kasik la letak gamabr siket. Bagi orang lain tengok pun berselera gak. Pastu leh minta resepi dia pulak. Huhaha...

Lain kali uat STAR besar-besar, bagitau minta cari pewarna, bukan perasa. Confirm nanti dia cek betul-betul. Huhuhu...

Ummie on December 30, 2008 at 7:48 PM said...

kO ni mat sembarang sjak....aku bukan tak tau tapi tak kenal jer.Kuang...kuang...kuang
klu ko nak rasa, sudi-sudilah datang umah aku k. bw kek coklat ko...kira sistem barter la...amacam??? ok ka?

 

Iman's Family Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez | Distributed by Deluxe Templates