Saturday, August 1, 2009

Sekolah ku di tutup-Penularan H1N1


Assalamualaikum. Segala puji bagi Allah, Tuhan yang mentadbir seluruh alam.
2 hari lepas, sekolah aku dikejut dengan seorang pelajar berbangsa Cina yang positif dijangkiti Virus H1N1, dan 14 yang lain telah dikuarantin. semasa perhimpunan tergempar pagi kelmarin, semua kaum telah diajak berdoa meminta pertolongan Tuhan agar dijauhkan bala ini. Nauzubillah
Hem, lagi satu ujian Allah keatas manusia.
Kita ni sebagai umat Islam telah diberi kelebihan dan kekuatan dengan berdoa. Maka, manfaatkanlah segala kelebihan dan kekuatan yang telah diberikan oleh Allah SWT kepada kita, sebagai umat Islam, disamping bersyukur kepada-Nya, kerana diberi nikmat Islam ini. Disebut oleh Allah SWT di dalam Surah Ghafir, ayat 60,
Dan Tuhanmu berfirman, "Berdoalah kepada-Ku, nescaya akan Aku perkenankan bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong tidak mahu menyembah-Ku akan masuk neraka jahanam dalam keadaan hina dina."
Sehubungan itu, sekolah telah diberi notis tutup oleh Pejabat kesihatan dan pendidikan sehingga hari khamis depan. tak taulah bila nak ganti tu. Harap2 tak. haha. Tak kisahla, kerana aku seorang guru, apa sahaja arahan aku terima selagi ia tak membebankan. Mengajar adalah amanah Allah yang telah diberikan kepada ku. Akan aku laksanakan seikhlas mungkin.

0 comments on "Sekolah ku di tutup-Penularan H1N1"

 

Iman's Family Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez | Distributed by Deluxe Templates