Thursday, January 1, 2009

Tahun Baru yg Tak Ceria


Assalamualaikum. Hari ni hari yang agak berapa tak best bagi aku dan rizal. mungkin juga bagi adik sya. Pagi, lepas mandi sumesume, aku kuar gi rumah kakyah dengan motorsikal. ni first time adik sya naik motorsikal gi jauh2. hehe. tak duk diam dia atas moto.susah sket. dah sampai rumah kakyah, aku nampak kakak si atie, kasma, ada kat dalam (dia la orang yang aku kata 50-50 nak keje kat rumah aku.) atie pun ada sekali. aku harap dia nakla keje kat rumah aku since takde lagi orang yg nak amik dia keje. aku dan abg minta tolong kakyah untuk bercakap dengan atie dan kasma tu. apa yang aku dan abg jangka kan memang tepat. dia taknak keje dengan kami. alasan sebab rumah kami ada anak kecik, nanti dia akan teringat anak dia kat indon tu. ( laa, kalu macam tu, takyah la datang malaysia, kalau duk teringat kat anak. aku faham la.. tapi kena la keras hati sebab kita nak cari makan. at least, anak kat rumah ni boleh hilangkan rindu dia.) dia nak keje kat rumah yang ramai anak-anak yang dah besar.. entahla.dah la .itu keputusan dia. nak paksa pun tak boleh. kang kalu duk kat rumah aku.. asyik duk menangis ingat kat anak.. tak best ar. biarla dia cari rezeki kat tempat lain. semoga allah tolong dia. aku pun dah tepon kat kat ani nursery untuk anta anak2 esok pagi. yang aku dan hubby duk pening ni bila tengok adik sya nangis. kesian......huhuhuhuhu. okay.. kepada sume cikgu2 kat malaysia ni.. selamat kembali mengajar anak2 murid. jumpa lagi.



0 comments on "Tahun Baru yg Tak Ceria"

 

Iman's Family Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez | Distributed by Deluxe Templates