Tuesday, January 27, 2009

Happy moo moo year




Lombu-lombu ni. kalau di buat rendang, pun sodap. Dapek buat sate lombu lagi sodap..

Assalamualaikum. selamat bercuti buat semua rakyat malaysia, khasnya dan khususnya buat yang berbangsa Cina, Selamat Tahun baru Cina. Gongxi.. Gongxi.. Gongxi Fa Chai. Hemmm , meriahnye kita duk kat malaysia ni kan.macam2 perayaan kita sambut. kami dari kelmarin duk beraya 'open house'. kemarin aku gi ke rumah PK I skul aku, Puan Lim. Makan nasi dan kari ayam, mee hun goreng. agak eh, diorang ni tak bleh makan lombu kot..takdo pun den nampak daging lombu. ado jugak den dongar crito ada OC haram makan lombu. nak hormat kat lombu-lombu tu agak eh. Kemarin, beraya aku bw abg, abg zikri. tema kami warna merah.. yo lah.. merah tu tanda ada ong maa. adik sya kami tinggalkan sebab panas. kecian adik. hari ni pulak kami gi rumah Puan Chew. Dia ni OC yang paling baik dengan aku kat skul. aku hormat kat dia. aku plan nak bawa adik sya and tinggalkan abg zikri.. tup.tup.. adik sya telah menunjukkan aksi-aksi yang tak diingini. cian, dia nak tido. so, aku bawaklah abg zikri sorang.. jadi , abg zikri sorang lah dapat angpou. hehe. suker ler tuww. kebetulan hari ni, ada tarian singa masa kami oth ke giant. berpeluangla abg zikri tengok.. Esok.. last kami gi beraya umah Puan Ku pulok. dia PK HEM kat skul aku gak.. kay.... adik sya nangis pulok doh.. tak sempat nak tulih panjang2. bubbye la yer..

2 comments on "Happy moo moo year"

mamat on January 28, 2009 at 7:38 AM said...

dulu aku nah tanya kat orang cina. diorang bagitau aku yang lembu ni antara jelmaan semula tuhan diorang. sebab tu diorang tak makan lembu. lebih kurang macam tu la.

Ummie on January 29, 2009 at 9:50 AM said...

thank you for your explanation sir.. hehe. tp.. ada gak OC ni makan lembu.. tak tau la agama diorang. biaula ..

 

Iman's Family Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez | Distributed by Deluxe Templates