Monday, June 8, 2009

Penajaman skill di dapur


Salam alaik wa marhaban bikum. Dah lama aku nak buat roti ni sebenaunye. sejak balik dari kursus roti kat kolej abah, semangat aku berkobar-kobar nak buat roti sebab ni adalah salah satu faberet aku berbanding buat kek. jadik, bila abah dah belikan oven, haa.. dapat la mengetes power. percobaan pertama ni agak okay, cuma, topping mexico bun tu agak garing on the way to hangus. hehebut, still edible. takpe.. boleh diperbaiki.papehal pun, yok layan.....
Coba teka ni apa? .....Memang anak ummi abah ni boleh diharap la. Ni la sosej yang zhiki nak balut dengan doh. tengok yang lain tu zhiki buat... buat shibuk kacau ummi. hehe
Ni mexico bun yang abah suka.
Masa duk baking roti ni.. hemmmm aromanyer menusuk rongga idung ku. Bau dia ala-ala kat kedai femes amos tu. hehe..tak sabo-sabo nak makan.
Ni la dia hasil my humble roti. ni dah separuh dimakan oleh abah dan anak ku.. termasuk aku. Allahamdulillah.. puas hati aku ni..

0 comments on "Penajaman skill di dapur"

 

Iman's Family Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez | Distributed by Deluxe Templates